Thursday, August 29, 2013

yelek tığ

Selam degerli site ziyaretcilerimiz. Bugunku makalemiz yelek tığ.


MERHABALAR,






Havaların güzelleşmesi ile attık kendimizi parklara, sokaklara, piknik alanlarına... Rehavet çöktü üzerime.. Ara verdim bu aralar çalışmalara.. Ara vermemde öğrencilerimin sınav haftası olması da etkili oldu tabi ki.. 






yelek tig 1






3 gün sonra kızımın doğum günü.. Kızımın doğum gününde elbisesinin üzerine ihtiyacı olabilir diye tığ işi beyaz bir yelek ördüm.. Başlayınca da pembe bir tane daha öreyim dedim.. Artık kısmet kimeyse... 






yelek tig 2






Yeleğe yakadan dolguyla başlanıyor. 26 su taşı genişletilerek, roba oluşturuluyor.. 




yelek tig 3






5'er adet su taşı kollar için oyalanarak ayrılıyor. 




yelek tig 4






Ardından gövdeye devam ediliyor.  




yelek tig 5






4'er su taşı önlere, 8 sutaşı ise arya ayrılıp, dolgular arttırılarak yelek genişletiliyor...Beyaz için bir su taşını toplam 14 dolgu, pembe içinse 16 ilmeğe kadar genişlettikten sonra arttırmadım. 




yelek tig 3






Gövde istenen uzunluğa kadar örülüyor.




yelek tig 7






Yelekler yapılan oyalar ile tamamlanıyor..




yelek tig 8






Ardından isteğe göre süsleniyor.. Süslenmeden kullanılabilir elbette..




yelek tig 9






Daha günlük kullanım için düşündüğüm pembe yelek için minik çiçek pullar ile kurdeleden yardım aldım.. (Aslında pulları tek tek işlemek beyazı süslemekten daha çok zorladı beni..)




yelek tig 10






Özel günler için ördüğüm beyaz için ise, lame organze fırfırlardan yardım aldım.. Umarım beğenmişsinizdir... 






Bu arada KIZIMIN DOĞUM GÜNÜ İÇİN  için aile içi bir kutlama yapacağız.. Fikirlerinizi bekliyorum.. 






Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle..






SEVGİLER...






NOT::KİTAPLARIM OLMADAN ASLA'DA İSKENDER PALA VE  OD VAR.. İLGİLENENLER BURAYA...



Hosunuza gidebilecek ilginc siteler : anadolu dantel örnekleri

No comments:

Post a Comment