Saturday, August 31, 2013

origami nasıl yapılır

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki yazimiz origami nasıl yapılır.


      Bu yazıda sizlere origaminin ne olduğu ve nasıl yapılabileceği hakkın da bir kaç şey sunacağız.     

     Origami nedir ?,

     (折り紙 origami) Japonca "ori" (katlamak) ve "gami" (kâğıt) sözcüklerinin birleşiminden meydana gelmiş olup kâğıt katlama sanatına verilen addır. Genellikle kare kâğıt parçalarını kesmeden ve yapıştırıcı kullanmadan, sadece katlayarak, çeşitli canlı ve cansız figürler oluşturarak yapılmakla birlikte, dikdörtgen kâğıtlardan, hatta kâğıt parçalardan yapılan modeller de oldukça fazladır. Kesme işleminin de kullanıldığı türe Krigami denir.

      Kolay origami nasıl yapılır ?

      Yapılması gereken aslında

çizilmiş diyagramları okumaktır. Şimdi basit bir diyagramı beraber okuyalım.Resimde verilen ok işaretleri yönünde katlama yapmanız gerekmekte. Adım adım anlatım resmin altında.

      


origami nasil yapilir 1


1. adım da kağıdı ikiye, dikey katlamanız söyleniyor.

2. adım da kağıdın ucunu çok az bükmeniz söyleniyor.

3. adım da kağıdı yatay şekilde katlamanız gerekmekte.

4. adım da kağıdın ucunu biraz katlamanız gerekiyor.

5. adımda ise gösterilen ok yönünde kağıdı katlayın.

Son olarak da iki tane göz çizerek origami köpeğinizi oluşturabilirsiniz :)

Sizler için origami diyağramları toplayarak bir sayfada toplamaya çalıştım. Tıklayın.




Bu konu ile alakali daha fazla yazi gorebileceginiz kaliteli bir web sitesi : origami kolay

No comments:

Post a Comment