Monday, August 12, 2013

en çabuk baklava yapımı

Selam degerli web sitesi okurlarimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün en çabuk baklava yapımı makalesini sunmaya karar verdik.

en cabuk baklava yapimi 1Hazır baklava yufkasını pratik olduğu için kullanmayı seviyorum.

Şerbetli tatlıları en kısa sürede hazır baklava yufkası ile hazırlayabiliyorsunuz.

Daha önce pek çok tarif denedim ve yayınladım.

Geçen ay büzme baklava ve şöbiyet yaptım.

Bu şekilde de çok kolay hazırlandı.

Üstelik az yufka kullanıldığı halde, çok bereketli oldu.

en cabuk baklava yapimi 2NOTLAR;

Büzme baklavayı ilk denediğimde 1 yufka ile hazırladım.

Gayet güzel ve çıtır çıtır oldu.

Sonra belki daha güzel olur diye düşünerek, 3 yufka kullanıp, sararak hazırladım.

Ama çok kalın oldu, şerbeti de içine çekmedi.

2 yufka kullanarak sardıklarım da güzel oldu.

Onun için size tavsiyem bu tatlıyı 3 yufka kullanarak sarmayın.

Güzel pişmesi ve şerbetini iyice çekebilmesi için tepsiye çok sıkışık yerleştirmeyin.

"Afiyetle Kalın"

en cabuk baklava yapimi 3HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BÜZME BAKLAVA;

Malzemeler;

11 adet baklava yufkası,

3 su bardağı ceviz içi,

250 gram tereyağ,

Şerbet için;

2,5 su bardağı toz şeker,

2,5 su bardağı su,

yarım limonun suyu,

Üzerine;

Çekilmiş Antep fıstığı.

Not;

Ölçüler dikdörtgen Borcam'a göredir.

en cabuk baklava yapimi 4

Tarifi;

Size bol resimli tarif hazırladım : )

Şerbet malzemesini kaynatın.

Sonuna doğru yarım limon suyu sıkın 5 dakika daha kaynatıp, soğumaya bırakın.

Hazır baklava yufkasının 1 tanesini serin ve üzerine erimiş tereyağ gezdirin.

Üzerine çekilmiş ceviz içi yerleştirin.

Oklavayı yufkanın dar olan ucuna yerleştirip, yufkayı oklavaya sarın.

en cabuk baklava yapimi 5

Yufkayı oklavadan çıkarmadan ortaya doğru her iki tarafından büzün.

en cabuk baklava yapimi 6

Borcam'ın dar olan tarafına hazırladığınız yufkayı oklavadan yavaşça kaydırarak yerleştirin.

en cabuk baklava yapimi 7

Çok fazla sıkıştırmadan yufkaları (11 adet) sarıp, büzüp, tepsiye dizin.

en cabuk baklava yapimi 8

Tereyağını eritin.

en cabuk baklava yapimi 9

Tereyağını yufkaların her yerine gelecek şekilde dökün.

en cabuk baklava yapimi 10

Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Ben doğalgazlı fırın kullandığım için, fırın ısı ölçüsü veremiyorum.

en cabuk baklava yapimi 11

Kızaran tatlınızı soğutun ve ılık halde ki şerbeti üzerine dökün.

Şerbetini çeken tatlınızı istediğiniz büyüklükte kesip, üzerine çekilmiş Antep fıstığı serperek servis yapın.

"Afiyet Olsun"


Bu makale hakkinda daha cok yazi inceleyebileceginiz onerecegimiz bir web sitesi : hamur açmak

No comments:

Post a Comment