Sunday, August 25, 2013

Şeftali Reçeli




seftali receli 1


Nasıl bir sıcak var bu gece.

Tam Ağustos ayı bitmek üzere havalar da serinler diye beklerken daha da ısınıyor sanki.Bir kaç saattir bunalmış durumdayım.Bilgisayarı elime alıp alıp bırakıyorum.En sonunda çözümü balkonda buldum.Biraz serinlemiş durumdayım.

Mevsim meyveleri geçmeden kış için reçeller,kompostolar yapmalı.Öyle çok olmasa da çeşit çeşit reçelleri seviyorum kahvaltı masasında.

Sırada Kavun Reçeli ve Mürdüm Eriği Reçeli var.Deneyince mutlaka paylaşacağım sizlerle.Takipte kalın.

Keyif dolu bir hafta sonu diliyorum.


seftali receli 2


Malzemeler:


  • 1,5 kilo küçük Şeftali

  • 6 su bardağı toz şeker

  • Yarım limon suyu



Yapılışı:



  • Şeftalileri yıkayın.

  • Kuruduktan sonra kabuklarını soyun ve tencereye küçük küçük dilimleyin.

  • Üzerine toz şekeri ekleyin ve 1 gece bekletin.

  • Akşamdan yapın sabah kaynamaya bırakın.

  • Tencereyi ocağa alın ve ara ara karıştırarak kıvama gelmesini sağlayın.

  • Bu arada oluşan köpükleri hiç almadım.

  • Köpük olduğu anda ocağın altını kıstım ve karıştırarak köpüğü engelledim.

  • Ocaktan indirmeden 5 dk önce limon suyunu ekleyerek ocağın altını kapattım.

  • Sıcak sıcak kavanoza koyabilirsiniz.

  • Ben ılındıktan sonra kavanoza koydum ve buzdolabına aldım.

  • Yaklaşık olarak 45 dk kaynattım.

  • Kış olmadan sanırım biter :)





seftali receli 3



seftali receli 4


Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.


No comments:

Post a Comment