Thursday, October 10, 2013

Tabii ki Türkan Şoray!


En güzel Feride tabii ki Türkan Şoray!


tabii ki turkan soray 1


Aslında Çalıkuşu dosyası çalışmasında diziden önce filmi yorumlamalıydım, ama Çalıkuşu'nun 1966 yapımı siyah-beyaz Osman Seden yönetmenliğinde çekilen filmini henüz izledim. Şuna bakın ki Osman Seden 1986 yapımı Trt için çekilen Çalıkuşu dizisini de yönetmiş.

Sanki dizi kitaptan değil, bu filmden uyarlanmış hissini üzerimden atamıyorum.

Türkan Şoray devrinin en güzel kadını olmalı! Dünya çapında bir güzellik.

Mükemmel gülüş, o cilveler, göz süzüşler..

Muhteşem bir Feride!

Bayıldım!!


tabii ki turkan soray 2


Kartal Tibet'in Kâmran fikri beni yine memnun etmemişti ki izleyince tüm fikrim değişti. O narinlik, kibarlık çok güzel yansımış, yetersiz sarışınlığı ve yeşil olmayan gözlerini sineye çektim. Filmi zevkle izledim.

Online izlediğim filmde, yer yer kesilmiş hissi yaşadım, ama film mi öyle çekilmiş yoksa bu zamana bu kadarı mı gelmiş emin olamıyorum.

İhsan'la kafayı bozmuşum herhalde burdaki İhsan'ı da sevmedim. Mustafa Keser'e benzettim kendisini :)

Doktoru Hulusi Kentmen canlandırır diye düşünmüştüm ancak tanıdık bir sima olmasına karşın ismini bilmediğim bir aktörümüz canlandırıyor. Talihsiz Munise'mizi ise Zeynep Değirmencioğlu nam-ı diğer Ayşecik canlandırmış.

Zeynep Değirmencioğlu şimdi ne yapıyor acaba? Ne güzel çekti elini eteğini.

Dizide olduğu gibi filmde de kitaptakinin aksine insanı sinir eden bir karakter olan Hatice Hanım'ı Aliye Rona canlandırıyor ki kendisini özlemişim :) Uzun zamandır Türk filmi izlemediğim de ortaya çıktı sanırım.


tabii ki turkan soray 3


Bugün Nabrut'u okumadıysanız hep beraber ona geçelim ;)

Not: Görselleri Google'dan arakladım.

No comments:

Post a Comment