Friday, October 18, 2013

kurdele nakışı iğne oyaları

Selam degerli site ziyaretcilerimiz. Yogun istek üzerine sizlere bugün kurdele nakışı iğne oyaları yazisini yayinlamaya karar verdik.































Minik Şeyler:)



Gönderen 



Eldeki işler uzun sürünce insan elişini ne kadar da sevse sıkılıyor bazen. Arada lazım böyle, bir çırpıda yapılıp bitirilip seyredilesi minik şeyler, bir çeşit hava değişimi gibi:) 






kurdele nakisi igne oyalari 1






kurdele nakisi igne oyalari 2






kurdele nakisi igne oyalari 3






kurdele nakisi igne oyalari 4






Bu arada, hediye çekilişime katılım bu akşam sona eriyor. Yarın sabah sonuçları duyuracağım, bakalım kimler çıkacak kurada, merak ediyorum ben de:) Eğlenceli bir iş bu hediye çekilişi düzenlemek. Hediyeleri hazırlaması, gelen katılımları okumak, hediyelerin beğenilmesi, sonuçları tespit edip duyurmak vs. herbiri ayrı bir zevk:))    


Kocaman sevgilerimle.








Yılbaşı Hediyem



Gönderen 


Yılbaşı hediyelikleri hazırlarken kendimi de ihmal etmedim:))

İşte kendim için hazırladığım yılbaşı hediyem;




kurdele nakisi igne oyalari 5



Çerçeve üzeri için aslında ahşap "sweet home" yazısı almıştım, fakat hangi renge boyayacağıma karar veremediğimden anneme bir danışayım dedim (çok zevkli bir bayandır kendisi), ama o yazının renginden çok  içeriğine taktı ve "ne bu, bu olmaz kızım, Türkçesi yok mu bunun!" şeklindeki söylemi ile beni benden aldı:)))



kurdele nakisi igne oyalari 6






Şekilde görüldüğü üzere annemin sözünü hep dinlerim ben;


kurdele nakisi igne oyalari 7



kurdele nakisi igne oyalari 8

Kocaman sevgilerimle.






MUTLU YILLAR HEPİNİZE, SİZLERE HEDİYELERİM VAR


Gönderen 


GÜNAYDIN SEVGİLİ ARKADAŞLAR;





Öncelikle yeni yılınızı en güzel dileklerimle kutluyorum.  


2013 yılının hepimize gönlümüzden geçen tüm güzellikleri getirmesini ve memleketimiz için de hayırlı bir yıl olmasını diliyorum. 






Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da, hem yeni yıl kutlaması hem de bloğumun 2. kuruluş yıl dönümü vesilesi ile hediye çekilişi düzenledim.  






Bu çekilişte;






- İzleyicim olan,


- Ve çekilişimi bloglarında fotoğraflı olarak duyuran,






 5 blogdaşıma aşağıda sunduğum kendi el yapımım olan hediyeleri vermek istiyorum. 






Blog dışındaki diğer sosyal paylaşım ağlarını aktif olarak kullanmadığım için sadece blogdaşlarımla iletişimde, paylaşımda bulunabiliyorum. Bu nedenle çekiliş için sadece "blog duyurularını" kabul edeceğim. 


Kampanya bloglarını ve yurt dışı katılımları da dahil edemiyorum. 






Sıra geldi hediyelere;






1. Hediyem: Etamin işlemeli kapı çelengi;






kurdele nakisi igne oyalari 9






 Üzerinde yer alan etamin orchidea serisine ait bir etamin kiti;






kurdele nakisi igne oyalari 10










2. Hediyem: Etamin işlemeli ahşap kutu;






kurdele nakisi igne oyalari 11






Etamin ve düğmelerle süslediğim bir "lady craft" kutusu;






kurdele nakisi igne oyalari 12



3. Hediyem:  2 adet etamin işlemeli kapı kolu, duvar yada dolap kulpu üzerinde kullanılabilecek süsler;






kurdele nakisi igne oyalari 13










kurdele nakisi igne oyalari 14






kurdele nakisi igne oyalari 15










kurdele nakisi igne oyalari 16






4. Hediyem: Daha önce yayınladığım ve çok sevdiğiniz bu "cici şey":)


kurdele nakisi igne oyalari 17






kurdele nakisi igne oyalari 18


kurdele nakisi igne oyalari 19






5. Hediyem: Aplikeli 6 adet bardak altlığı; 


(Hep etaminden gittik, 5. de değişik olsun dedim:))






kurdele nakisi igne oyalari 20






kurdele nakisi igne oyalari 21






kurdele nakisi igne oyalari 22






kurdele nakisi igne oyalari 23






Hepsi bu kadar....


Umarım beğenmişsinizdir hediyelerimi.






Sizlerden ricam;


- Çekiliş duyuru linkinizi,


- Hangi hediyeyi seçtiğinizi,


 yorumlarınızda belirtmeniz. (Aynı hediye seçimlerinde kazanan arkadaşın yorum sırasını dikkate alacağız)






(Kargo ücreti tarafıma ait olduğundan, mükerrer ödeme almamaları  için bu hususu hediye tesliminde kargo firmasına iletmenizi de önemle rica ederim.)






Çekilişimi, bloğumun blog dünyasına gözlerini açtığı tarih olan 12 Ocak' ta duyuracağım. Katılım süresi 11 Ocak saat 24-00'te bitiyor.






Hepinize bol şans:)))


Kocaman sevgilerimle. 





















zaman: 07:12 40 yorum:


Etiketler: 2012 yılbaşı hediye çekilişim, ahşap boyama, Etamin, kaneviçe, yeni yıl çalışmaları 


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25




28 Aralık 2012 Cuma






Noel Baba



Gönderen 


Nihayet geldi Noel babamız;


kurdele nakisi igne oyalari 26
Kardan adam kavuştu arkadaşına;


kurdele nakisi igne oyalari 27


Noel baba kocaman bir hediye paketi ile gelmiş baksanıza. Ne var acaba o paketin içinde:))))) 


kurdele nakisi igne oyalari 28


31 Aralık'ta noel baba yine burada olacak ve paketin içindeki tüm hediyelerini dağıtacak:)

Sevgilerimle..




zaman: 07:45 21 yorum:


Etiketler: goblen, yeni yıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






26 Aralık 2012 Çarşamba






Aplikeli Bardak Altlıkları



Gönderen 



Günaydın;


Taktım ben bu bardak altlıklarına:) Daha önce de burada kaneviçeli olanları yayınlamıştım, bu kez aplikeli olanlara geldi sıra;






kurdele nakisi igne oyalari 31






Aplikeleri çift taraflı yapışkan tela ile ütüleyerek yaptım. Yüzeyleri çizmemesi için çerçevecimiz alt kısımları kadife kaplıyor. 


kurdele nakisi igne oyalari 32
Kumaşlar o kadar şirin ki ne yapsak harika olur bunlardan:)

(Kumaşlar Erdoğan Düğme/Ankara)


kurdele nakisi igne oyalari 33


Kullanımı da böyle;


kurdele nakisi igne oyalari 34


Sevgilerimle.








zaman: 07:12 16 yorum:


Etiketler: aplikeli bardak altlıkları, yeni yıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






24 Aralık 2012 Pazartesi






Cici Bişey:))



Gönderen 


Merhabalar;

Kardan adamlı duvar süsümüzle tanıştıralım sizi;





kurdele nakisi igne oyalari 37


Kardanadam kızımın oyuncağı (ben yapmadım yani:)). Ladycraft.net'ten aldığım ahşap pano ile yılbaşına özel böyle bir hoşluk hazırladım;


(Panonun çerçeve kısmını boyamadım, doğal dokusu çok hoş çünkü). 


kurdele nakisi igne oyalari 38


Çok şirin değil mi kardan adam?:)






kurdele nakisi igne oyalari 39


Kocaman sevgiler.




kurdele nakisi igne oyalari 40




zaman: 07:55 38 yorum:


Etiketler: ahşap boyama, kaneviçe, yeni yıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






23 Aralık 2012 Pazar






Aplikeli Tepsi



Gönderen 


Günaydın;


Gönlünüze göre bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle ekliyorum görselimi;  






kurdele nakisi igne oyalari 43


    


Bu tepsideki tasarımı aslında çorapları kaneviçe işleyerek hazırlamak gibi bir düşüncem vardı ama uzun süreceğinden ve fazla zamanım da olmadığından önümüzdeki sene yaparım diyordum ki  Erdoğan düğme ' de (Ankara) çok tatlı yılbaşı temalı kumaşlar görünce aplike fikri oluştu ve böyle bir tepsi (ya da kulplu     tablo:)) çıktı ortaya. 


Kumaş aplikelerini çift taraflı yapışkan tela kullanarak ütü ile yaptım. (Seramik kurabiye adam ve ahşap mandallar Tepe Home'dan, zeminde kullandığım kumaş "kıl tela" ) 






kurdele nakisi igne oyalari 44






Kocaman sevgilerimle.




zaman: 10:28 22 yorum:


Etiketler: aplikeli tepsi, yeniyıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






19 Aralık 2012 Çarşamba






Biraz da goblen



Gönderen 


Sevimli kardan adam, en yakın dostu noel babayı beklerken minik kuşla sohbete dalmış; 





kurdele nakisi igne oyalari 47


Sevsinler sizin sohbetinizi:))





kurdele nakisi igne oyalari 48






Vervaco serisine ait bir goblen kiti bu. (Goblen.com'dan) Kapı yastığı olarak yerde kullanılmak üzere tasarlanmış. Ben kıyamadım, çerçeveletip porselen kulplar taktırdım, tablo/askılık olarak oğlumun odasının duvarını süsleyecek. 




kurdele nakisi igne oyalari 49


Epeydir bekliyor kardan adam, noel baba gelecek mi acaba?

Bakalım bekleyip göreceğiz, umarım fazla gecikmez:)




zaman: 07:37 32 yorum:


Etiketler: goblen askılık, goblen pano


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






18 Aralık 2012 Salı






Etamin İşlemeli Tepsi



Gönderen 



Etamin aşkı devam ediyor bende. Ama biraz yoruldum gibi. Çok fazla renk geçişleri olan, minik kareli işlemeler üst üste yapıldığında insanı biraz  bunaltıyor. Daha sade, az renkli ve iri kareli işlemeler lazım arada. Aşağıdaki gibi örneğin:);






kurdele nakisi igne oyalari 52



Arşivimde yer alan bir desen bu, ama maalesef hangi sitede yer aldığı kayıtlı değil bende. Aldığım şablon biraz daha girift bir desendi, daha da sadeleştirdim ben.







kurdele nakisi igne oyalari 53






kurdele nakisi igne oyalari 54






Kocaman sevgilerimle.








zaman: 07:53 30 yorum:


Etiketler: Etamin, etamin tepsi, tepsi






Kaneviçe Bardak Altlıkları

Gönderen 


Günaydın,

Yılbaşı için hediyelik çalışmalarıma devam ediyorum ben de. 

Kaneviçe işleyip çerçeveleterek hazırladığım bardak altlıkları; 


kurdele nakisi igne oyalari 55


Temamız "yeniyıl" pek tabii:)


kurdele nakisi igne oyalari 56


Yüzeyleri çizmemesi için çerçeveletirken tabanlarını kadife ile kaplattırıyorum;


kurdele nakisi igne oyalari 57


Bardak/fincan altında da böyle duruyorlar;


kurdele nakisi igne oyalari 58


Sahipleri severek kullanır inşallah.

Kocaman sevgilerimle.




zaman: 07:56 22 yorum:


Etiketler: bardak altlıkları, Etamin, kaneviçe, yeniyıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25




10 Aralık 2012 Pazartesi






Yeniyıl Çelenklerine Devam



Gönderen 


Mini etamin kitleriyle hazırladığım diğer çelenkler;


kurdele nakisi igne oyalari 61



kurdele nakisi igne oyalari 62



kurdele nakisi igne oyalari 63
Sevgilerimle.




zaman: 07:07 23 yorum:


Etiketler: Etamin, kaneviçe, yeni yıl çalışmaları


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






7 Aralık 2012 Cuma






Yeni Yıl Kapı Çelengi



Gönderen 


Yılbaşı hediyeliklerim birer birer tamamlanıyor, tamamlandıkça da işte böyle görücüye çıkıyor:)


kurdele nakisi igne oyalari 66


Çelengin ortasında Orchidea serisine ait çerçeveli etamin kiti yer alıyor, kenarlardaki ağaçlar ise dekoratif düğmeler. 


kurdele nakisi igne oyalari 67
Umarım sahibi beğenir, mutlulukla kullanır.


kurdele nakisi igne oyalari 68


Sevgilerimle. 




zaman: 07:42 36 yorum:


Etiketler: kaneviçe, kapı çelengi, yeniyıl


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş




 kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25






6 Aralık 2012 Perşembe






Kırmızı Başlıklı Kızımız



Gönderen 


Bizim evde bir kırmızı başlıklı kızımız var.

Pek sevimli, şeker bir şeydir. 

Çok da konuşkandır, cana yakın davranır. 

Misafirlerimizi güler yüzüyle karşılar;


kurdele nakisi igne oyalari 71


Yemeklerimizde bize eşlik eder;


kurdele nakisi igne oyalari 72


Veee, yılın bu zamanlarında da yeni yılımızı kutlar;


kurdele nakisi igne oyalari 73


Bize de hoşçakalın diyerek sevgilerimizi göndermek düşer:)


(Ahşap obje Tepe Home, etamin bantlar elişidefteri.)




zaman: 08:10 12 yorum:


Etiketler: kaneviçe, yeniyıl 


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş







Döşemelik Goblenlerim



Gönderen 



Epeyce bir süredir üzerinde çalıştığım döşemelik goblenlerim nihayet bitti.


Artık görücüye çıksınlar bakalım;


Bu pufumuz;






kurdele nakisi igne oyalari 74


Bu da sandalyemiz;


kurdele nakisi igne oyalari 75



Bu goblenlerin kolçaklı/kolçaksız berger vs. gibi bir çok çeşidi var. Ama oldukça uzun süreli bir çalışma olduğu için o boyutta bir döşemelik işlemeye cesaret edemedim ben. Holde kullanmakta olduğumuz (ve haliyle üzerinde sürekli oturulmayan:)) sandalye ve puf üzerinde "döşemelik goblen işleyip kaplatma" hevesimi gidermiş oldum:) 



kurdele nakisi igne oyalari 76



kurdele nakisi igne oyalari 77
  

(Materyaller Şık Düğme /Ankara'dan)

Sevgilerimle.



Mutfağıma Hoşgeldiniz



Gönderen 


Günaydın; 

Mutfaktan gelen miss gibi kokular bizi çağırıyor, girip bakalım mı içeride neler pişiyor?


kurdele nakisi igne oyalari 78


Hımmm, lezzeti de kokusu kadar güzelmiş, bayıldım bu elmalı turtaya. Yanında da kokulu, limonlu çayımız var, gerçi sallama çay ama olsun:)) 


kurdele nakisi igne oyalari 79



kurdele nakisi igne oyalari 80


Mutfağımızın girişi için hazırladım bu panoyu. "goblenci.com" sitesinden aldığım bir etamin kiti. Düğmeler ve ahşap kaşıkla süsledim. (Düğmeler Erdoğan Düğme/Ankara mağazasından)


kurdele nakisi igne oyalari 81


Yılbaşı hediyeliklerine ufak ufak başladım ben de. Aralık ayı boyunca bizim de temamız "yeniyıl" olacak gibi görünüyor:)

Hepinize bol koşturmacalı, enerji dolu, mutlu günler dilerim.

Sevgilerimle.





İğne Kutusu





Gönderen 


GÜNAYDIN

Elişi hobisi olanın iğnesi bol olur malum. 

Tüm iğnelerimi bir kutuda toplayayım dedim;


kurdele nakisi igne oyalari 82

Kutuyu "ladycraft.net" ten aldım, hiç boyamadan direk süslemelere geçtim;





kurdele nakisi igne oyalari 83



kurdele nakisi igne oyalari 84


İçine de bakalım;





kurdele nakisi igne oyalari 85

Çok güzel bir hafta dilerim hepinize.

Sevgilerimle.





Çiçek Kokulu Saat






Gönderen 


Saat kaç acaba?


kurdele nakisi igne oyalari 86


Laleyi sümbül mü geçiyor?:)





kurdele nakisi igne oyalari 87

Yoksa menekşeye gül mü var?:)





kurdele nakisi igne oyalari 88

Yok yok, aslında yeni yıla çeyrek var:)





kurdele nakisi igne oyalari 89

Bloglarda yeni yıl/ kış havası esmeye başladı bile, bende ise halen daha çiçekler, böcekler.... :)


kurdele nakisi igne oyalari 90


Ne yapmalı? Yarım işleri mi bitirmeli, yoksa onları rafa kaldırıp yeniyıl temasına mı girmeli? 

(Bakalım ruh halim neyi emredecek bana:)





kurdele nakisi igne oyalari 91

 Karademir/Ankara-Kızılay mağazasından aldığım bir etamin kiti bu. Çok beğenerek aldım ve çok zevkle işledim bu çiçek kokulu saati.  

Sevgilerimle.



kurdele nakisi igne oyalari 24 kurdele nakisi igne oyalari 25



Goblen Pano


Gönderen 


Yağmurlu, puslu bir Ankara sabahında goblen panomuz ile birlikte merhaba diyelim sizlere;





kurdele nakisi igne oyalari 94


Bu şekilde bordür panoları işlemeyi de, sergilemeyi de seviyorum ben. Daha önce bir benzerini burada paylaşmıştım. Yalnız bu goblenlerde desen bölümleri işlenmiş olarak geliyor yurtdışından, biz deseni ve zemin rengini seçip sadece zemini işliyoruz, döşemelik goblen serileri gibi yani. O yüzden diğer goblenlere nazaran yapımı daha kolay. (Materyaller Şık düğme / Ankara)





kurdele nakisi igne oyalari 95

Çerçevelenmeden, sadece astarlanıp bu şekilde pirinç aparatlarla kullanıldığında daha hoş duruyor bence;





kurdele nakisi igne oyalari 96


Kenarındaki danteller annemin 70 no. ile ördüğü, onun çeyizinden bana devrolan güzelliklerden biri; 





kurdele nakisi igne oyalari 97





kurdele nakisi igne oyalari 98

Gününüzün aydınlık geçmesini dilerim. 

Sevgilerimle.


Goblen Pano



Gönderen 


GÜNAYDIN

Gökkuşağı renklerinde bir gün geçirmenizi dileyerek rengarenk goblen panomu sunuyorum;





kurdele nakisi igne oyalari 99




Aslında bu, goblen bir yastık kiti idi. Ama ebat olarak biraz büyükçe olduğundan (aslında yastık yapmaya kıyamadığımdan:))) tablo haline getirdim. "Glorafilia" serisine ait bir kit;






kurdele nakisi igne oyalari 100




kurdele nakisi igne oyalari 101


Sevgilerimle.







Ortaya Karışık Bir Tepsi:)


Gönderen 


Merhabalar;

Aslında bu tepsiye "Ne Ararsan Var Tepsisi" de diyebiliriz:)


kurdele nakisi igne oyalari 102



Tepsinin iç bölmelerine ne tür bir uygulama yapacağıma bir türlü karar veremediğimden, uzun bir süredir bekliyordu bu ahşap obje. En sonunda "Allah ne verdiyse" diyerek aklıma gelen herşeyi bir arada uyguladım. Zaten birçok malzeme ve tekniği bir arada kullanmayı seviyorum ama bu tepsi ile iyice abarttım sanırım:)) Ama ortaya enteresan birşey çıktı, fena olmadı sanki;



kurdele nakisi igne oyalari 103



Tepsiyi folkart 675 metallic champagne ile üç kat boyadım, iç kısmını yeşile boyadım ve aynı yeşili kullanarak artebella kolay transfer ile dış kısmını süsledim. 


Her bir işlemeyi minik kasnakta işleyip kumaşın kenarlarını (makinada düzgün olmayabilir düşüncesi ile) el dikişi ile içe kıvırdım ve gutterman tekstil yapıştırıcısı ile iç bölmelere yapıştırdım. 


Her bir bölmeye "çiçek" konsepti içinde farklı çeşit işleme yapmaya çalıştım. 


Tepsideki sırasıyla şöyleler;


boncuk işleme, kaneviçe, aplike, kurdele nakışı, iğne oyası (hazır oyalar kullandım), crazypatchwork, brezilya nakışı, titanyum nakışı, dantel, boyutlu nakış (stumpwork), altın nakışı ve keçe işleme . 






kurdele nakisi igne oyalari 104



kurdele nakisi igne oyalari 105



kurdele nakisi igne oyalari 106


Kocaman sevgiler hepinize..






Kızımın İlk Gobleni:)


Gönderen Elisi Defteri


Funda'm ilk goblenini bitirdi teyzeleri, ablaları;


kurdele nakisi igne oyalari 107


Sırada bu sevimli şey var:)


kurdele nakisi igne oyalari 108



Bu kitler, goblene başlamak isteyen minikler için çok ideal gerçekten, kızımla birlikte tavsiye ediyoruz:))


Mutlu, güzel bir gün dileklerimizle.






Goblen Çanta



Gönderen Elisi Defteri



Merhabalar;


Epey oldu görüşmeyeli, umarım iyisinizdir hepiniz. 


Tatilimizi bitirdik döndük, pazartesi günü (eyvah yarın!!) koşturmacalara kaldığımız yerden devam:) :( 


Tatil dönüşü, yine tatildeyken işlediğim bir çanta  ile merhaba demek istedim sizlere;






kurdele nakisi igne oyalari 109



İşlemeye ve dikilmeye hazır, tüm malzemeleri ile birlikte kit halinde tuhafiyecilerde satılan çantalardan bu. Hazırlanması çok kolay, umduğumdan çok çabuk bitti. Keşke başka bir kaç iş daha alsaymışım yanıma dedim, işsiz kaldım tatilde:))) 


Şaka bir yana, gerçekten de, iyi ki bir hobimiz, hele ki "el işi" gibi güzel bir hobimiz var değil mi arkadaşlar:)


HOBİMİZLE MUTLUYUZZZZZ:))))






kurdele nakisi igne oyalari 110


Kocaman sevgilerimle:)


Pembe Düşler



Gönderen Elisi Defteri



Günaydın arkadaşlar;


Yapılan birtakım çalışmaların, üretilen objelerin isimlendirilmeleri çok hoşuma gidiyor. Ben de yine goldwork ve titanyum nakışından oluşan bu tabloya "Pembe Düşler" adını verdim;



kurdele nakisi igne oyalari 111


Deseni kendim çizdim. Kağıt üzerinde kalp şeklinin içini pastel boya ile boyadım ve kumaşa baskı yaptırdım. 


kurdele nakisi igne oyalari 112


Bu da "Pembe Düşler" ' in çerçevelenmiş hali;


kurdele nakisi igne oyalari 113



Bu tablo da epey büyük boyutta olduğu için gene bir aksesuar hazırladım. Bu kez kağıt havlu rulosu ile yumurta kartonu kullandım;



kurdele nakisi igne oyalari 114


Altın nakışı (goldwork) detaylarını burada, titanyum nakışı detaylarını ise buradaanlatmıştım.

Kocaman sevgiler hepinize...


Altın & Titanyum Nakışı Tablo ve Tablo Aksesuarı



Gönderen Elisi Defteri



Günaydın arkadaşlarım;


Bir kaç yazı önce burada henüz çerçevelenmeden kasnakta iken detaylıca paylaştığım titanyum ve altın nakışından oluşan çalışmamın çerçeveli halini de göstereyim sizlere;





kurdele nakisi igne oyalari 115


Yapılan çalışmalarda çerçeve çok büyük önem taşıyor bence, yapılan çalışmayı olduğundan daha gösterişli, güzel, yada daha basit bir hale getirebiliyor. Bu bakımdan, çerçevelenmiş görüntüsü daha bir hoşuma gitti benim. (Çerçeveci arkadaşın tekrar eline sağlık:)


Bir de ilaveten "Tablo Aksesuarı" hazırladım; 







kurdele nakisi igne oyalari 116




Bu aksesuarı hazırlarken aşağıdaki materyalleri kullandım;


kurdele nakisi igne oyalari 117


Kordonları saç örgüsü ördüm, danette kaplarını tabanından daire şeklinde keserek sakallı iple ve onun üzerine de altın rengi kurdele ile sardım. Püskül olarak hazır aldığım altın sim püsküllere, büzdürdüğüm altın rengi kurdeleleri ekledim. Bordo halka için ise kağıt havlu rulosundan uygun miktarda keserek üzerine kendinden ipli bordo kurdeleyi büzdürerek sardım. 

Ebat olarak büyük tablolarda, aynalarda bu tür aksesuarlar çok hoş duruyor;  






kurdele nakisi igne oyalari 118


Tablonun uzaktan görüntüsü de bu şekilde;





kurdele nakisi igne oyalari 119



Titanyum çiçekleri nasıl yaptığımı burada anlatmaya çalışmıştım. Bir sonraki yazım ise altın nakışı detayları konusunda (bildiğim kadarıyla:) olacak.


Kocaman sevgilerimle. 











Altın Vazoda Titanyum Çiçekler



Gönderen Elisi Defteri



Merhabalar,


Öncelikle Mübarek Ramazan Ayının cümlemize hayırlı olmasını, rahat, huzur, bolluk, bereket içinde güzel bir ibadet ayı geçirilmesini temenni ederek başlamak istiyorum bu günkü yayınımıza. 


Bir önceki yazımda bahsettiğim uzun süreli işlerimden birisi nihayet bitti ve henüz çerçevelenmeden sıcağı sıcağına kasnağıyla paylaşıyorum;






kurdele nakisi igne oyalari 120










Altın nakışı (goldwork) vazo içerisinde titanyum çiçekler şeklinde bir dizayn hazırladım. Tüm desenleri ve dizaynı bana ait.   






kurdele nakisi igne oyalari 121



Çerçeveli halini paylaştığımda nasıl yapıldığını detaylıca anlatmayı planlıyorum. Vazo ve kelebekleri ayrı bir kasnakta farklı kumaşlar üzerine çalışıp ana desene aplike yaparken kabarık durmaları açısından içlerine elyaf doldurdum;





kurdele nakisi igne oyalari 122




kurdele nakisi igne oyalari 123




kurdele nakisi igne oyalari 124




kurdele nakisi igne oyalari 125


Güzel bir hafta sonu geçirmenizi dilerim.

Kocaman sevgilerimle.




Altın Nakışı (Goldwork) Nasıl Yapılır?



Gönderen Elisi Defteri



Günaydın arkadaşlar;


Bu gün, burada  ve burada fotoğrafladığım tabloda yer alan altın nakışı çalışmasını nasıl yaptığımın detaylarını (bildiğim kadarıyla:) anlatmaya çalışacağım. 


Kullanılan başlıca malzemeler aşağıda belirttiğim gibi. Ben altın olanları fotoğrafladım, hepsinin ayrıca gümüşleri de var, bir kısmının da (özellikle ince tırtıl ve kurtçukların) değişik renklileri de var.






kurdele nakisi igne oyalari 126


1) Dore renkli deri. Tuhafiyecilerde metre ile satılıyor.

2) Kristal boncuklar,

3) Gold twist kalın kurtçuk. 

4) Altın rengi file kurdele,

5) Metalik pullar,

6) Altın ince tırtıl,

7) Yeşil, altın gold twirl,

8) El- makine nakış simleri,

9) Rajcord altın sim kordon,

10) Yeşil ince kurtçuk,

11) Gümüş ince kurtçuk (altın rengi olanı bittiği için fotoğraflayamadım:))

12)

1 comment: