Friday, September 13, 2013

Mürdüm Eriği Reçeli




murdum erigi receli 1


İlk kez denedim Mürdüm Eriği Reçeli.Rengi ve lezzeti oldukça güzel.Biraz farklı bir tarif.Annem renginin biraz koyu olmasını istersen 1 çay bardağı demlenmiş çay eklememi söylemişti.

Şeftali Reçeli için aslında söylemişti.Ama ben Mürdüm Eriği Reçelini hazırlarken uyguladım.Siz de deneyin.Sonucu paylaşırsanız memnun olurum.

Tam zamanı iken bu tarifi denemelisiniz.

Keyif dolu bir hafta sonu diliyorum.



Malzemeler:


  • 1 kilo Mürdüm Eriği

  • 4,5 su bardağı toz şeker

  • 1 çay bardağı demlenmiş çay

  • 1 limonun suyu



murdum erigi receli 2


murdum erigi receli 3






Yapılışı:



  • Mürdüm eriklerini yıkayın.

  • Küçük küçük dilimleyin ve tencereye alın.

  • Üzerine toz şeker ekleyin ve 1 gece bekletin.

  • Ertesi gün 1 çay bardağı demlenmiş çay ekleyin.

  • Tencereyi ocağa alın ve ara ara karıştırarak kıvama gelmesini sağlayın.

  • Bu arada oluşan köpükleri hiç almadım.

  • Köpük olduğu anda ocağın altını kısın ve karıştırarak köpüğü engelleyin.

  • Yaklaşık 45 dk kaynatın.

  • Ocaktan indirmeden 5 dk önce limon suyunu ekleyin.



murdum erigi receli 4


murdum erigi receli 5















Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.



No comments:

Post a Comment