Thursday, September 26, 2013

Ceren'in İkiz Gebelik Günlüğü – 32. Hafta


“Teyzemm, burnumun direği sızlıyor seni özlüyorum.” kardeşimden sık sık duyduğum bu ve benzeri birçok cümle beni hep şaşırtmıştır. Özleyince ağlar, görünce kıyamaz onu sıkıp severken acıtmamak için dilini ısırır biraz abartır sevgili kardeşim ama. “Sen anlamazsın teyze değilsin “ der de durur. Şimdi ben de teyze olacağım hayırlısıyla, merak ediyorum teyze olmak nasıl bir şey ya da hala... Amca ya da Dayı demiyorum ,sanırım bu tür yoğun duyguları kadınlar daha farklı yaşıyorlar. 


Avrupada amca,dayı,teyze,hala ayrımı da yok.Erkek tarafıda,kadın tarafıda aynı.onkel,tante.Dilden yola çıkıp toplumsal yapıyı analiz edecek olsak ilginç bir nokta olurdu diye düşünüyorum☺) bizde Atasözleri bile var ,teyze ana yarısı,kız halaya oğlan dayıya☺)(bu atasözü deildi sanırım) durum böyleyken bu hamileliğimde bebek siteleri, alışverişi ve ilk heyecanı yaşamayan biri olarak hamileliğim bitmeden benide tekrardan bir “yeni hamile” duygusu kapladı.


ceren in ikiz gebelik gunlugu 32 hafta 1Kardeşimin midesi bulanıyor -abla ne yapıcam? Bilmem benim hiç bulanmamış ki.Dişim ağrıyo,ilaç ?off aman dikkat. Doula,doğal doğum,yoga,sağlıklı beslenme, okunacak kitaplar,olmazsa olmaz alınacak listesi, heyecan verici bir durum. Aynı zamanda da insanın kendisini sınırlamasını gerektiren bir durum. Kendi doğrularının karşındakinin doğruları olmadığını bildiğin bir diğeri deil mevzu bahis olan sevgili kardeşin başkasında kabul edebileceğin “yanlış” ları kabul edememe durumu mevcut ama yanlış ve doğru da göreceli.yani çocuk büyütmek meşekkatli iş vesselam emek ister,ilgi ister,sevgi ister,sağduyu ve bilgi gerektirir.ama bunu da herkes bir şekilde yapar .pişmanlıklar yaşamadan yapmak bize de kısmet olsun. 


Isim konusu bu aralar çok gündemde. Ben BYBO grubunda bir isim listesi oluşturulmuş olmasını ne kadar isterdim,farklı yaratıcı, Türkiyenin ve Dünyanın dörtbir yanından farklı önerilerle dolu içerikli ve kaliteli bir liste olurdu kesin.biz 2 hatta belki 3 isim düşünüyoruz. bizim listede olanlar;leon,luis,royan/ada,arda, sufi, daha mayalardan araştıracağım birde kızılderililerin isimleri ilginç geliyor.ama hep umutla beklediğim rüyamda görmek ismini bebişin daha ümidim var. Hiçbişey yapasım yok ama hiç durduğum da yok.Kışlıkları çıkardık, evet burda havalar bozdu artık sonbaharın gelmesini bekler olduk.Annem sağolsun,indir bindirlerde ağrıyan elleriyle tuttu ucundan, Benji-Egenin de kışlık eşyaları tamam.Eşim; “-son dakkada bişey eksik olursa stresi bana” olur diyerek yoğun baskılar yapınca hastane çantası da hazır. Bu hafta alçımı da yapacağım. Hamile göbeğimi ilerde yıllar sonrasında anı olsun diye alçılıyorum. Sonrasında da boyayıp duvara asacağım☺ Benji-Egeninkini ilk boyayacağım,çok hoş kombinasyonlar yapılabiliyor. herkese de tavsiye ederim. 




ceren in ikiz gebelik gunlugu 32 hafta 2
Zaman bir bakıyorsun geçiyor insan unutuyor o çocuk zamanında nerden çıkmış☺ sonra bakıyorsun vayy benim vücudumun geçirdiği evrimde inanılmazmıs diyorsun. Geçen gün çok sevdiğim bir arkadaşımla konuştum, Eylül sonuna bekliyor bebeğini,Hazır mısın? diye sordum,Nasıl hazır olunur ki? dedi☺.Algılar,hayat tecrübemiz doğrultusunda değişiyor.bende ilk hamileliğimde aynı şekilde düşünüyordum,neye hazır olmak gerektiğini bilmeden nasıl hazır olursun? insanın kendini son haftaya kadar şunuda yapıcam,buda halledilecek diye yapılacaklar listesinde kafa yorarken bulması ile,suyum şimdi gelse ;bu hazır,şu olmasada olur aman oda halledilir, gibi bir ruh halinde hatta,hadi şimdi mi acaba? diye içinden dilerken bulması arası farkı ancak yaşayınca anlıyor insan.Ben çoktan hazırım. Aslan burcu olma ihtimalini çıkardık hayatımızdan, Şimdi Başaktayız, çok memnun deilim,erkek başaklar benim için çok rahat insanlar ve yavaşlar ama artık yükselenine umut bağlıyorum.birde her işte bir hayır vardır felsefesiyle belki hayatımda biraz daha bırakabilme ve Kabul edebilme yönlerimi tetikleyeceğinden bana farklı bir ufuk açar düşüncesindeyim. Eylül 25 sonrasıda terazi olurdu Benji-Ege gibi ama biraz zor sanki. En sonunda,temeninin büyüğü, hayırlı insan,hayırlı evlat olsun. Amin. 


Bu hafta LLeche Liga emzirme lideri olmak adına ilk adımımı atacağım. Aylık yapılan emzirme toplantılarına düzenli katılım ve okunması gereken kitaplar, gerisinide öğreneceğiz. Emzirme gruplarına ilk kez hamileyken katılmıştım. Yeni anneleri gözlemler nasıl emzirdiklerini izler,soru ve cevapları dinler kendimce ben şöyle yapardım gibi düşünürdüm. Evdeki hesapların çarşıya uymadığı derin ve bir o kadarda güzel bir konu Emzirme benim için. 


Sevgili Tomris in BYBO sayfasındaki emzirme kampları ve emzirme ile ilgili paylaşımları,bilgi aktarımları ve yazıları ile yarattığı bilinç ve harikalar her seferinde anneleri diğer annelerle birlikte tecrübelerini paylaşmaları adına yüreklendirmesi beni de yüreklendiriyor.Bu eğitimden sonra bende emzirme grupları kurup emzirme reformunu aktif destekleyebileceğim şimdiden heyecanlıyım. Erken doğum olursa yaşanabilecek sorunları tecrübeleyip çıkarılacak dersleri sonrasında diğer annelerle paylaşabilecek olmak da güzel bir fırsat. Bunun yanında ikizlerle başlayan hamilelik serüvenimde ikizleri emzirme üzerine yapmış olduğum teori araştırmaları da belki boşa gitmez, hem kardeşimin hemde benim bebişi birlikte emzirebilirim☺ 


Aç gözlerini;Evrenin güzelliğini göreceksin... Zihnini aç;Evreni anlayacaksın... Kalbini Aç ;Ve Evren senindir... 

BUDDHA 


Sevgiler 

 Ceren

No comments:

Post a Comment