Monday, September 2, 2013

altı patates üstü kumpir

Merhabalar degerli web sitesi takipçilerimiz. Simdiki yazimiz altı patates üstü kumpir.

alti patates ustu kumpir 1

AYRIŞTIRILMIŞ AMERİKAN SALATASI :)

Kumpir, eşimin doğum günü sofrasındaki çeşitlerden biriydi. Aslında yayınlanmasıda daha geç olacaktı, hem çok basit bir tarif olduğu için hemde baklava yufkası ile yaptığım kıymalı börek gecenin yıldızı olduğu için.

Ama gelen yorumlar nedeniyle kıymalı börek sırasını bu miniklere verdi :)

Tarif için Oktay Usta'nın sitesinden yararlandım, kendi eklemem sadece muffin kağıtları oldu.

Bundan sonra her kumpir gördüğümde beni gülümsetecek anıya gelince;

Doğum günü akşamı, yiyecek almak için masaya yaklaşan herkese rehberlik ediyordum :) Haliyle farklı görünen her yiyecek ve özellikle kumpir için, "bu nedir?" diye soruyordu arkadaşlar, bende, yorulmadan herkese; "İşte, patates salatası gibi bir şey, altında patates püresi, üzerinde garnitür, turşu, böyle ağzınızda birleşince amerikan salatası oluyor" diye uzun uzun anlatıyorum, sonra arkadan ilahi bir ses; "hayatım, tüketme kendini, kumpir bu kumpir" dedi :) Benim o an nasıl derin bir nefes aldığımı ve "evet yaaa, tabi kumpir" dememi görmeliydiniz, hepimiz kahkahaya boğulduk :)) Sonradan bu durumu benim sarışın olmama değil, doğum günü hazırlıkları için çok yorulmuş olmama bağladık :)

Kumpiri ılık olarak tüketecekseniz, patatesli harcını hazırlarken iki yemek kaşığı rendelenmiş kaşar eklemenizi öneririm, ama benim gibi önceden hazırlayıp, daha sonra soğuk servis edecekseniz, eklemeyin, sertleşiyor ve lezzetli olmuyor, ben son yaptığımda eklemedim.

Patatesli tabanın üzerine, kumpir ile ne yemeyi seviyorsanız (italyan salatası, kısır, vs..) eklemeler de yapabilirsiniz.

Malzemeler


  • 5-6 Adet (orta boy) Patates

  • 1 Çay Bardağı (haşlanmış) Bezelye

  • 1 Çay Bardağı (minik doğranmış, haşlanmış) Havuç

  • 1 Çay Bardağı (minik doğranmış) Kornişon Turşu

  • 7-8 Adet (halka halka doğranmış) Kırmızı Biberli Yeşil Zeytin

  • 1 Yemek Kaşığı (50 gr.) Tereyağ

  • Tuz - Karabiber

  • Mayonez (üzeri için)



Yapılışı



  • Patatesleri haşlayın, soğumasını beklemeden sıcakken rendeleyin. Üzerine, tereyağ, tuz ve karabiber ekleyip, iyice karıştırın. Ele yapışan bir hamur kıvamına geldiğinde, üzerini örterek soğumaya bırakın.

  • Havuç, bezelye, turşu ve zeytinleri karıştırın. (Daha renkli olmasını isterseniz, pancar turşusu da ekleyebilirsiniz)

  • Patatesli harcınız soğuyunca, bir yemek kaşığı kadar alın ve muffin kağıdının içine ortası boş kalacak şekilde yerleştirin. (Ben bu işlem için, 12li muffin kalıbımın bir gözünü kullandım, kağıdı içine koyup, harcı bastırarak kenarlarına yapıştırdım, daha sonra kalıptan çıkarıp, avucumda iç harcını doldurdum)

  • Harcı doldurduktan sonra, hemen servis etmeyecekseniz, buzdolabına kaldırın, mayonezi, kuruyup sararmaması için, servis etmeden önce ekleyin.





Ilginizi Cekebilecek diger siteler : ev usulu kumpır

No comments:

Post a Comment