Wednesday, March 19, 2014

PORTAKAL ŞEKERLEMELİ ÇUBUK




portakal sekerlemeli cubuk 1

Fotoğraflar nasıl ama ? gayet iştah açıcı ve leziz duruyor öyle değil mi ??

Ama üzgünüm tadı benim açımdan hiçde öyle değil :)


Geçenlerde aklıma düştü portakallı çikolatalı çubuk vardı önceden nasıl yapılıyordu vs derken nette biraz araştırdım birkaç yerden tarif okudum işime en kolay gelen tarifi kendimce uydurup yaptım, sonuç hüsran.

Gerçi benim dışımda ev halkı hepsini yeyip bitirdi ama kimse güzel olmuş mutlaka bir daha yapmalısın, bunu sık sık yemeliyiz vs cümleler kurmadı. 


Yine de tarif isteyen olursa diye yazıp bu tarif üzerinden yapmamanızı da öneririm. portakalları 3 kez ortalama 5-10 dk kaynattım ki acı suyu gitsin diye ama acısı gitmemişti bence o yüzden güzel olmadı, yerken ağzıma yoğun derece de aroması ve acımsı tadı geldi.


Daha sonra ortalama 1 sb şekerle 1 sb suyun içine attığım dilimlenmiş portakalları hep beraber karıştırarak ağdamsı bir görüntü elde edene kadar kaynattım.


Portakalları şeker dolu yayvan bir tabağın içine alıp şekere buladım. Bir tarafta çikolatamı erittim, sorunun diğer kısmı da çikolataydı. vakti zamanında A101'den bayıla bayıla aldığım en çok sevdiğim son çikolatamı bunun için kullandım ama o çikolata bu tatlıya uymadı. bunun için bitter çikolata lazımmış, bilemedim. 


Sonun da hem çikolatamı hiçledim hep portakal kabuklarını demeyim de 2 sb şekere oldu olan birde  ocak da yanan gaz'a :)


Bir daha yaparmıyım yapmam, sorunların nerden kaynaklandığını çözsemde benim tembel ve aceleci olan tarafım portakalları bir gece önceden acısı gitsin diye tuzlu suda bekletmez bence.


Velhasıl kelam bazı insanların özel olarak ellerinde bulunan lezzet'ten benim elimde yok. öyle bir hünerim yok görüldüğü üzere. arada sırada böyle ufak deneyimlerim de hüsranla sonunçlanınca yapasım hiç gelmiyor, hadi geldi diyelim ev halkı yemek istermi bunlardan sanmıyorum :)  artı parantez canım isterse güzel yemek yaparım ama tatlı, tuzlu, hamur işi bana göre değilmiş.


No comments:

Post a Comment