Saturday, April 27, 2013

en yeni tunus işi bebek yelek örnekleri

Merhabalar degerli site okurlarimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün en yeni tunus işi bebek yelek örnekleri yazisini paylasmaya karar verdik.

Daha önce de pek çok bebek hırkası yapıp yayınlamıştım burada...yapılışını ne tür şiş ve ip kullandığımı merak eden arkadaşlarım olmuştu..

umarım bu yazı faydalı olur..

ve umarım görseller açıklayıcı olur..

lafı fazla uzatmadan;bu şişler benim kullandıklarım örerken genelde  4  -  4.5    ya da 5 numara şiş kullanıyorum...ipin kalınlığına göre..ip olarak genelde ki ben böyle bir ip daha görmedim:)nako pırlantayı tercih ediyorum...pırlanta yı örecekseniz eğer 4.5 numara şiş kullanmanızı tavsiye ederim..ortadaki:)

tabiki başka ipler de kullanılabilir..bence buradaki püf noktası tunus işini örerken gevşek tutmak...ip oynayacak yani şiş üzerinde hemde çok oynayacak:)...sıkı olunca örgü kıvrışıyor ve sert duruyor..


en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 1


aşağıdaki numaralandırılmış resim tunus işinin nasıl yapıldığı ile ilgili...(tüm görseller bana aittir:)zincir çekilerek başlanır...sonra 2 nolu resimdeki gibi zincirlerin içinden ilmek alınır..sonra şişimize dolayarak tek tek geri çekilir ve başa dönülür...tunus işiyle ilgili olan arkadaşlar için burda pek bi sıkıntı yoktur diye tahmin ediyorum..

                                     en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 2

şöyle bir soru gelmişti..örerken  kenarların kıvrışmaması için ne yapılmalı..

kenarlar yaka kol ağzı gibi kıvrılmasını istemediğimiz yerlere farklı teknikler uyguluyoruz..mesela aşağıdaki resimdeki gibi..zincir çekerek başlıyoruz..ilmek alıyoruz..ilmeklerin içinden geçerek başa dönüyoruz..

sonra;bir tane normal ilmek alıyoruz..ikinci ilmeği alırken ipi örgünün önüne alıyoruz..ve 4 nolu resimdeki gibi ilmeğin içinden geçiriyoruz..sıra sonuna kadar bu şekilde bir normal bir ters alıyoruz..sonra tekrar ipimizi ilmelerin içinden geçirip başa dönüyoruz..bu defa normal aldığımız ilmeği ters,ters aldığımız ilmeğide normal alıyoruz...ve bu şekilde devam ediyoruz..tersler düz,,düzler ters alınıyor..


en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 3



     en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 4







en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 6
 ve sonuç olarak aşağıdaki resimdeki gibi bir modelimiz oluyor..

kıvrılmıyor,kıvrışmıyor:)


en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 7
 yine kol ağzı yaka ve kenarlara uygulanabilecek bir model aşağıdaki resimdeki gibi...yapılışı ise bu defa tersin üzerindekini ters,düzün üzerindekini düz alıyoruz..

anlatıldığı kadar karmaşık değil...umarım yardımcı olabilmişimdir...


en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 8
 bu da benim nako pırlanta ile ördüğüm tunus işi erkek bebiş hırkam..kol ağızlarında yukardaki örneği kullandım..







en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 9



en yeni tunus isi bebek yelek ornekleri 10
sevgiler..


Bu yazi ile alakali daha detayli yazi gorebileceginiz degerli bir kaynak : tunus işi yelek

No comments:

Post a Comment