Monday, February 3, 2014

MACARON… Makaron


  Macaron yıllardır severek ve hatta bayılarak yediğim bir lezzet... Tariflerin çeşitlilik göstermesinden dolayı  genelde okuduğum tariflerde çok zor olduğuna o kadar inandırdım ki kendimi her seferinde bu güzel lezzeti ertelemek durumunda kaldım ama dün bir cesaret Bismillahirrahmanirrahim diyerek içersine bir de sevgimi katarak başladım yapmaya tabi ölçülendirmeye dikkat ettim eeee hassas teraziyi boşuna almamıştım nihayetinde arada bir işime yarasın dimi ama…


macaron makaron 1


  Bazı tariflerde derece oda ısısı filan çok dikkat edilmesi gerektiği hususunda çok tenkitler olmasına rağmen olursa diyerek başladım ama oldu belki acemi şansı belki biraz dikkat tabiki kullandığım malzemeler oda ısısnda olması fırın ayarı filan hepsi denk gelmiş olabilir ama ben oda ısısını ölçmedim lakin ev bi hayli sıcaktı grip oluşumdan dolayı buda bir etken olmuş olabilir çatlamaması açısından elbette şansıma diğer denemelerimde de sizlerle yaptığım başka tarifleri de paylaşırım şayet diğer denememde de başarılı olursam tarifim kesinlikle bu olacaktır ve değiştirmeyi de düşünmüyorum…Aslında şekeri bana biraz fazla geldi diğer denememde azaltmayı düşünüyorum dediğim gibi bu ilk denemem olduğundan tarife sadık kaldım hüsrana uğramamak açısından...

   Nihayetinde ben bir ev hanımıyım ve herhangi bir iddaya sahip değilim sadece yaptım ve oldu…Evet daha fazla uzatmadan gelelim tarifimize...


macaron makaron 2


       Malzemeler


  • 50 gr badem tozu yada file badem 

  • 100 gr pudra şekeri

  • 2 adet yumurta akı

  • 1 tutam tuz

  • 5 yemek kaşığı toz şeker

  • 1 adet vanilya çubuğu 

  • 3 damla Dr. Oetker badem aroması bunu kullanmak benim tecihim siz kullanmıyabilirisiniz

  • 3 damla mavi gıda boyası



       İç Malzemesi İçin



  • 100 gr beyaz kuvertur çikolata

  • 100 gr krema 

  • 2 damla mavi gıda boyası 



macaron makaron 3






  Yapılışı: Öncelikle badem tozunu rondodan geçirerek toz haline gelmesini sağladım…Bazı tariflerde badem unu kullanılmış ama çok aramama rağmen ben bulamadım bakmadığım büyük market kalmadı Eminönünde bile sordum yok dediler sanırım özel bir yerlerde satılıyor ve ben ulaşamadım…






  Tartıda ölçtükten sonra pudra şekerini de badem tozuna ilave edip rondodan geçirdikten sonra bir başka kabın içersine eleyerek bir kenarda beklettim…Yumurta aklarını bir tutam tuz ve şekerin yarısını ilave ederk çırpmaya başladım ardından şekerin kalan yarısını da ilave ettim ve kar beyaz olana dek çırpmaya devam ettim …






  Ben yumurtaların çırpılma aşamasında gıda boyasını ilave ettim ama toz gıda boyası kullanıyorsanız şayet badem ve pudra şekerini eledikten sonra boya ilavesi yapabilirisiniz…Yumurta akımız yani merengimizin oldukça katı bir kıvama gelmesi gerekiyor kaşıkla kesilebilecek kıvamda…Ayrıca hep aynı yöne çırpmaya dikat edelim merengimizi ...Çırpma işlemini bitirdikten sonra elemiş olduğumuz badem ve pudra şekeri karışımımızı yumurta akımıza spatula yardımıyla güzelce karıştıralım alttan yukarı doğru ve yumurta akımızın sönmemesine dikkat ederek yavaşça karştıralım lütfen…Bu aşamada yine benim tercihim 3 damla badem aroması ve vanilya çubuğunu sıyırarak ilave ettim yoğun badem ve vanilya tadı almak istediğimden dolayı siz kullanmayabilirisiniz…










macaron makaron 4






  Elde ettiğimiz macaron  karışımını sıkma torbamıza yerleştirelim ve düz uc kullanalım …Önceden hazırlamış olduğumuz yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize 2-3 cm aralıklarla yuvarlak olarak sıkın ve bir defada sıkmaya gayret gösterin…Sıkma torbasındaki tüm malzemeyi bitirdikten sonra tepsimizi tezgaka 3-4 defa hafifçe vuralım ki macaronlarımız pürüzsüz olsun içersinde hava kabarcıkları varsa bile bu işlem sırasında kalmasın diye ayrıca düzgünce yayılmasını da sağlamış oluruz… Bu aşamayı da bititrdikten sonra 1-2 saat kadar üzeri hafifçe kabuk tutup kuruyana  kadar dinlenmeye bırakıyoruz macaronlarımızı… Fırın ısısını 170 C ye getirerek 10-12 dakika kadar pişiriyoruz …Pişirdikten sonra fırından çıkartır çıkartmaz macaronlarımızı tepsiden almaya kalkmayın biraz bekletin soğusun ve  güzelce soğuduktan sonra spatula yardımıyla yağlı kağıttan ayıralım ve büyüklüklerine göre eşleştirelim macaronlarınız kremasıyla buluşmaya hazır durumdadır…







macaron makaron 5






  Kremanın Yapılışı: Kremamızı sos tenceremize alıp kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtalım ardından parçalara ayırdığım beyaz kuvertur çikolatamızı ilave edelim bu aşamada gıda boyasını da ilave edelim ve güzelce karştıralım…Pürüzsüz kıvam elde edene kadar spatula yardımıyla karıştıralım ve koyulaşması için soğuttuktan sonra buzdolabında bekletelim…Dilerseniz önce kremayı hazırlayıp macoronların dinlenme aşaması sırasında kremamızın soğuması için dolapta bekletebilirsiniz…






  Soğuyan kremamızı isterseniz spatula yardımıyla dilerseniz yine sıkma torbasına alarak macaronların ortasına sıkarak diğer macaron kurabiyemizi üzerine hafifçe bastırıp dairesel bir hareketle yayabilirsiniz ama çok dikkatli olun lütfen fazla bastırmayın kırılmaması açısından …Tüm macaronlarımız bitene kadar bu işlemi uygulayıp mutlu son aşamasına gelebilirsiniz afiyetler olsun efendimmmm….






macaron makaron 6



 Not: Gıda boyası kullanmak istemezseniz kakao ve bitter çikolata kullanabilirsiniz… Benim ilk yaptığım   makaron ablamın doğum günü olduğu için ve ablamın maviye olan tutkusundan dolayı bu renk olmasını tercih ettim…Yoksa mutlaka pembe yapardım malum pembe benim rengim…






No comments:

Post a Comment